Vevői nem küldenek vissza csere raklapokat?

Dátum: 2012. nov. 05.   |   írta: Fiorex Packaging   |  

A csere raklapok visszajuttatása sok Vevőjétől borzalmas?  
Vevője nem tudta visszaadni a kívánt mennyiségű raklapot? 
A világos raklapok mellett szürke és sérült paletták is bekerültek a rendszerébe?


Megoldásként a Fiorex egy zárt rendszert dolgozott ki, amely megnyugtató módon rendezi és kezeli a Megrendelőink szabvány és nem szabvány raklapokkal kapcsolatos operatív problémáit.

Fiorex Pallet Controll System azaz FPCS



Megrendelőink általános elvárásai:
  • árukiszállításnál mindig rendelkezésre álljon a megfelelő mennyiségű és minőségű világos EUR raklap.
  • a raklapok kezelésével minél kevesebbet foglalkozzanak a raktárban
  • cseréknél a Vevőkkel történő súrlódások csökkentése
  • Költségek csökkentése


Zárt rendszer biztosítása:

A rendszer indítása után mintegy 60 nap alatt a jelenleg használatban lévő raklapmennyiséget lecseréljük jó állapotú világos használt Eur raklapokra.
Ezután a Megrendelőnk kizárólag a Fiorex által bevizsgált EUR raklapokat használja kiszállításra, ezen raklapok FX jelzéssel és fém kapoccsal vannak ellátva. 

fx.jpg
















A csere raklapokat a Megrendelő saját Vevője szállítja vissza vagy a megbízott logisztikai cég.
A Fiorex minősíti ezeket: szükség szerint kijavít, osztályoz, egységrakatokat képez és amennyiben nem áll rendelkezésre elegendő raklap a biztonságos működéshez saját puffer készletéből biztosít.


Raklapkísérő dokumentáció és nyomon követés

Megrendelőnk a naponta kiadott göngyöleg kísérő jegyzékeket megküldi a Fiorex Kft-nek,
aki ezen adatokat rögzíti a saját CRM rendszerébe, és nyomonkövetési automatizmusokat készít.

A Megrendelőnk Vevőinek 60 nap áll rendelkezésre hogy a náluk lévő raklapokat visszajuttassák.
A csereraklap tartozásról különböző időpontokban értesítést küldünk a számukra.
A Vevő a tartozás 45. napján értesítést kap, hogy pontosan hány raklappal tartozik, és egyúttal jelezzük felé, hogy még 15 nap áll a rendelkezésére a csereraklapok visszaküldésére.
A rendszer a 61. napon automatikus e-mailt küld a Megrendelőnk képviselőjének, mely részletezi szállítólevél szám alapján, milyen tételű raklapok nem érkeztek vissza az adott Vevőtől.
Ezek alapján a Megrendelőnk ki számlázza a hiányzó raklapokat a fenti szállítólevélre való hivatkozással.

A Megrendelőnknek tehát mindösszesen két adminisztrációs feladata van:
1. a göngyölegkísérők napi megküldése
2. a Fiorex által megküldött adatok alapján a vissza nem érkező raklapok kiszámlázása


Fiorex Pallet Controll System (FPCS) szolgáltatás tartalmazza:
  • a ténylegesen csereként visszaérkező raklapok minősítését, javítását (kapoccsal történő ellátás, FX betűjelzés besütése) A kezelt raklapok mennyiségétől függően a folyamatos vagy részidős (heti 2-3 nap) Fiorex jelenlét a Megrendelő telephelyen
  • havonta bizonyos mennyiségű EUR raklap javítási költségét
  • a dokumentumok után követését, a folyamatos kapcsolattartást a Megrendelő Vevőivel és a logisztikai céggel valamint a CRM rendszer automatizmusait
  • szakmai konzultáció és információs anyagok eljuttatása a Vevők és a logisztikai cég munkatársainak számára, ahol átadjuk az ismeretanyagot a Megrendelőnk raklap elvárásairól
  • Megrendelőnk raklapkezelési szabályzatának elkészítését